To Jysk Fynske-ejede trykvirksomheder går sammen under nyt navn

Trykvirksomhederne Step Europrint og Step Supply bliver til Step Print Power for at få fælles fodslag. Hensigten er ifølge direktøren at blive en "one-stop-shop", der kan levere hele pakken til kundernes markedsføring.
Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen
Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

Fremover vil trykvirksomhederne Step Europrint og Step Supply, som begge ejes af Jysk Fynske Medier, gå under det fælles navn Step Print Power. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Step Europrint indkøber trykkapacitet til brochurer, reklametryksager og kataloger, mens Step Supply sælger reklameartikler til detailmarkedet. Ifølge COO i Step Print Power, Ulric Helgens, er en betydelig del af kundegruppen allerede fælles for de to virksomheder, og sammenlægningen skal bane vej for at styrke kundekontakten og undgå navneforvirring.

"Med Step Print Power har vi ønsket at skabe en stærk, fælles forretning, som kan være et one-stop-shop og levere hele pakken til vores kunders markedsføring," siger Ulric Helgens.

Step Print Power har base i Svendborg og råder over 60 medarbejdere og har en omsætning på omkring 150 mio. kr., oplyser direktøren. Selskabet er en del af Jysk Fynske Mediers bureaugren Step A/S, der også rummer reklamebureauet Step. Selskabet kom ud af sidste år med et mindre overskud på små 300.000 kr. efter underskud de tre foregående år.

Sammenlægningen giver ingen ændringer på medarbejdersiden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu