DR’s Instagram-nyheder runder 100.000 følgere

Som led i en større satsning på nyheder til den yngre målgruppe øgede DR Nyheder sidste år indsatsen på Instagram. Profilen rundede i denne uge 100.000 følgere.  
Foto: Mads Claus Rasmussen/ Ritzau Scanpix
Foto: Mads Claus Rasmussen/ Ritzau Scanpix

Billeder, billedgallerier eller video? DR Nyheder har lagt sig i selen for at skræddersy nyheder i billeder med korte tekster, der skal tale til de unge voksne mellem 25 og 31 år på Instagram, skriver DR Kommunikation. I denne uge rundede Instagram-siden, der blev oprettet i 2013, 100.000 følgere, efter DR Nyheder, Aktualitet og Distrikter for alvor begyndte at satse på den ungdommelige platform henover sommeren sidste år.

"Indtil i sommer var Instagram ikke rigtig en fast del af den måde, vi dækkede nyheder på. Men så tog vi fat på det hen over sommeren og har nu en klar målsætning om, at vi skal have mindst ét opslag på Instagram om dagen, og det skal laves på platformens præmisser," siger Néte Gerlach, redaktør for sociale medier i DR Nyheder Digital.

Nyhederne på Instagram er typisk videreudviklinger eller særlige Instagram-udgaver af de historier, der i øvrigt udkommer fra redaktionerne i DR Nyheder, Aktualitet og Distrikter.

Néte Gerlach mener, at de 100.000 følgere bekræfter, at der er et potentiale for at udkomme med nyheder på Instagram, og hun håber at kunne inddrage flere af DR's journalistiske profiler i arbejdet, så DR-korrespondenter f.eks. lægger reportageopslag op på profilen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu