Norske mediers brugerindtægter overhaler annoncesalg for første gang

Brugerindtægterne var i 2017 for første gang den hovedkilde til indtægter i den norske mediebranche, som hidtil har været domineret af annoncesalg.
Norges største mediekoncern, Schibsted Media Group. | Foto: PR-foto
Norges største mediekoncern, Schibsted Media Group. | Foto: PR-foto

De norske mediers annonceindtægter måtte i 2017 for første gang se sig overhalet af brugerindtægter, primært abbonnementssalg. Det skriver Kampanje på baggrund af den norske myndighed Medietilsynets rapport om branchens økonomiske udvikling.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu