Norske mediers brugerindtægter overhaler annoncesalg for første gang
Brugerindtægterne var i 2017 for første gang den hovedkilde til indtægter i den norske mediebranche, som hidtil har været domineret af annoncesalg.
![Norges største mediekoncern, Schibsted Media Group. | Foto: PR-foto](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7719900.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Schibsted.jpg)
De norske mediers annonceindtægter måtte i 2017 for første gang se sig overhalet af brugerindtægter, primært abbonnementssalg. Det skriver Kampanje på baggrund af den norske myndighed Medietilsynets rapport om branchens økonomiske udvikling.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
New York Times runder tre millioner digitale abonnenter
For abonnenter
Norsk avishus løftes af digital abonnementsvækst
For abonnenter