To år efter det digitale nichemedie Olfi gik i luften sætter mediet prisskilt på dækningen af dansk forsvar- og sikkerhedspolitik.
Olfi blev lanceret i begyndelsen af 2016, mens debatten gik om statens indkøb af nye kampfly, og har hidtil været baseret på annoncesalg. Men fra i dag koster det 300 kr. om året at læse med efter et halvt års introtilbud, skriver mediet i en pressemeddelelse.
"Danmarks internationale rolle bliver defineret af forsvars- og sikkerhedspolitikken. Samtidig bliver Forsvaret tilført betydelige midler i de kommende år, og det er derfor vigtigt både at have medier og journalister med en fagindsigt, som gør det muligt at bedrive kritisk journalistik – også når emnerne er komplicerede og præget af høj faglighed. Den rolle agter Olfi at udfylde og udbygge, og det kræver penge," udtaler redaktør for Olfi Peter Ernstved Rasmussen i meddelelsen.
Han uddyber, at prisen er målrettet privatkunder og enkeltabonnenter mere end virksomhedsabonnenter med flere brugere.
Olfi har ifølge egne tal "på gode måneder" over 30.000 brugere og langt over 100.000 sidevisninger.
Mediets navn er inspireret af korvetten Olfert Fischer, der i 1990 deltog i FN's blokade af Irak.