Nye Borgerlige på vej med eget medie

I rækken af politiske partier, der selv laver medieproduktioner, barsler Nye Borgerlige med et digitalt medietiltag, der skal i luften inden næste valg. 
Foto: /ritzau/Jens Dresling
Foto: /ritzau/Jens Dresling

Flere politiske partier kaster penge efter egne medieproduktioner for at få deres budskaber ud, skriver Journalisten.

Bl.a. producerer Enhedslisten podcasten "Listen", Alternativet har netmediet "Altivisten", mens Socialdemokratiet som bekendt har købt sig til at få produceret flere interviews af Reimer Bo med gruppeformand Henrik Sass-Larsen.

Også Nye Borgerlige er på vej med et online medie med blogs, tv og radio for at fylde mere i mediebilledet, skriver Journalisten.

”Vi er ikke med i den mediepolitiske rundgang, fordi vi ikke sidder i Folketinget. Derfor har vi en stærk motivation for at lave et internetbaseret medie, hvor vi selv har redaktionsretten,” siger Lars Kaaber, der er presseansvarlig for Nye Borgerlige.

Investeringerne i egne medier er ifølge flere af partierne motiveret af ønsket om at få taletid og kunne gå i dybden med emner, som partiet selv sætter dagsordenen for, skriver fagmediet. Politisk kommentator Hans Engell og politisk redaktør på Radio24syv. Brian Weichardt. afviser, at partierne ikke får spalteplads og taletid i de etablerede, uafhængige medier.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu