Infomedia foretager norsk opkøb

Analyse- og medieovervågningsselskabet tager yderligere skridt i strategisk rejse med opkøb af norsk teknologienhed.
Foto: Screenshot fra Infomedia.dk
Foto: Screenshot fra Infomedia.dk

Infomedia, som Berlingske Media og JP/Politikens Hus hver især ejer halvdelen af, køber den norske teknologienhed Opoint Technology af finske M-brain. Det skriver selskabet i en meddelelse.

Med købet overtager Infomedia Opoints web-crawler-teknologi, et globalt online nyhedsarkiv, mere end 70 internationale medieovervågningskunder og et team af medarbejdere i Oslo og Chennai i Indien.

Opkøbet sker som et led i Infomedia strategi om at gå fra at være en traditionel medieovervågningsforretning til at være en media intelligence-virksomhed med kunder over hele verden.

"Opkøbet af Opoint Technology er en vigtig milepæl. Nu er Infomedia global markedsleder på web-crawling af online nyheder, og vi kan udvikle nogle helt nye digitale produkter, herunder intensivere samarbejdet med vores globale partnere inden for sociale medier i form af Talkwalker og Hootsuite," udtaler adm. direktør i Infomedia, Thomas Vejlemand, i meddelelsen.

Infomedia har endnu ikke offentliggjort sit regnskab for 2017. I 2016 blev resultatet mere end halveret fra 4,1 mio. kr. i 2015 til 1,7 mio. kr. Det var det laveste resultat siden 2004. Før skat var overskuddet på 2,5 mio. kr. mod 5,6 mio. kr. i 2015.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår