Dagens Byggeri bliver 100 pct. digitalt

Fagudgivelsen Dagens Byggeri, som FBG Medier står bag, bliver lagt om til et rent digitalt foretagende. Sidste trykte udgave af magasinet er netop sendt på gaden.
FBG Medier-huset i Herning. | Foto: PR / FBG Medier
FBG Medier-huset i Herning. | Foto: PR / FBG Medier

Opdateret 14.12.2017 kl. 11.05 med uddybning fra redaktør Torben Jastram. Se de to sidste afsnit i artiklen.

FBG Mediers magasin Dagens Byggeri, der skriver nyheder til bygge- og anlægsbranchen, er netop udgivet for sidste gang som trykt magasin. Fremover bliver historierne udgivet udelukkende på web, app og via elektroniske nyhedsbreve. Det skriver Danske Medier.

Brugen af de digitale kanaler og platforme til at levere reportager m.m. bliver derfor også opprioriteret ifølge redaktør Torben Jastram, skriver mediet.

Forklaringen bag omlægningen er, at langt de fleste af magasinet læsere følger Dagens Byggeri enten via nyhedssitet eller gennem magasinets app, fordi de på den måde får nyhederne hurtigere, end hvis de skal vente på det trykte magasin. Det har FBG Mediers brugerundersøgelser vist.

Derudover giver de digitale kanaler nye muligheder for at kapitalisere på annoncører gennem bl.a. bannere, online brochurer og advertorials, skriver Dagens Medier.

Dagens Byggeris søstermedie, Maskinteknik & Grøn teknik, fortsætter dog som trykt magasin og vil ikke blive påvirket af ændringerne, understeger Torben Jastram over for MediaWatch. Han forklarer, at Maskinteknik & Grøn teknik er rettet mod blandt andet maskinførerer og andre udførende aktører i anlægsbranchen samt den grønne branche og har en helt anden læser- og annoncørgruppesammensætning.

"Vores brugerundersøgelser viser, at denne gruppe ønsker at beholde den trykte version af mediet. Og det lytter vi naturligvis til," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu