Rapport sætter tal på mediehusenes milliardstore omsætningstab

Omsætningen er styrtdykket for danske mediehuse siden 2008, men faldet er blevet blødere de senere år og indtjeningen styrket af rationaliseringer, viser ny rapport.
Foto: Sisse Dupont, Jyllands-Posten
Foto: Sisse Dupont, Jyllands-Posten
THOMAS NYGAARD MADSEN, LOUISE RESEKE

Det er ikke småpenge, mediehusene har måttet vinke farvel til, siden finanskrisen rev bunden ud af annoncemarkedet i 2008, og digitaliseringen satte printmediernes forretningsmodeller under pres. Dels fra læsernes vandring væk fra printmedier til digitale, dels fra udenlandske spillere som Facebook og Google, der med succes har stemplet ind på det digitale annoncemarked.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu