Nordjyske Medier overtager JSL Media A/S

Nordjyske Medier overtager JSL Media A/S, der udgiver seks magasiner i Danmark og et i Norge.

Nordjyske Medier overtager JSL Media A/S, der udgiver seks magasiner i Danmark og et i Norge. Det sker 1. januar, oplyser selskaberne i en pressemeddelelse.

Titlerne er ’MAD&venner’, ’GOLFmaga-sinet’, ’BådNyt’, ’Bil Ekspressen’, ’JAGT, Vildt & Våben’ samt ’Vi med Hund’ i både Danmark og Norge.

Jesper Sehested Lund fortsætter som administrerende direktør i selskabet, som han etablerede med udgivelsen af ’Vi med Hund’ i 2006. Undervejs er der kommet fem magasiner til. JSL Media, der fortsat skal drives fra København, beskæftiger 28 medarbejdere.

”Mediebranchen undergår i disse år betydelige forandringer. Forandringer, som giver os som magasinudgiver af fokuserede udgivelser en række spændende og helt nye muligheder for at udvikle vores forretning og for at udnytte vort indhold på nye måder og på andre platforme. Derfor er jeg glad for, at Nordjyske Medier med sine mange ressourcer og kompetencer kan være med til for alvor at sætte strøm til JSL Media,” siger Jesper Sehested Lund i en  pressemeddelelse.

Nordjyske Mediers administrerende direktør, Per Lyngby, er tilfreds med overtagelsen:

”Den er et led i at skabe yderligere vækst i NORDJYSKE Mediers digitale forretnings-udvikling, som vi styrker dels ved egen kraft, dels ved akkvisitioner. JSL Media passer godt ind i den strategi, og de kendte kvalitetsmagasiner og brands skal være grund-laget for en ny digital overbygning. Samtidig ønsker vi naturligvis fortsat at udgive de trykte magasiner, som vi ser mange muligheder i,” siger han i meddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu