Ræson barsler med ny lillesøster

Med kvartalsmagasinet 'Ræson Kompakt' vil det politiske magasin fange nye læsere fra kioskhylderne.

Det politiske magasin 'Ræson' vil ud til flere læsere. Derfor lancerer forlaget Ræson Medier nu et mindre og billigere magasin 'Ræson Kompakt',  der skal være lettere at sælge i løssalg.

Ræson Kompakt udkommer første gang 1. marts og vil være et kvartalsmagasin - i modsætning til modermagasinet,der udkommer halvårligt. Koblingen af en hyppigere udgivelsesfrekvens, en pris på 25 kr. og et mindre fysisk format  - modelleret efter Time Magazine -  vil fange nogle af de Ræson-læsere, der bare ikke er begyndt at læse Ræson endnu, håber udgiver Clement Kjersgaard.

"Med det nye kompakt-magasin vil Ræson være at finde i flere kiosker og boghandlere. Og med en fast pris på 25 kroner bliver Kompakt billigere end mange aviser. Dermed tror vi, at Ræson vil nå et meget større publikum end idag. Så simpelt er det," siger Kjersgaard i en pressemeddelelse. 

Det er ikke urealistisk at nå et oplag på 12 - 15.000, siger Kjersgaard til Politiken. I dag har Ræson mellem 1.000 og 2.000 abonnenter, men det handler om at gøre magasinet mere synligt. 

Indholdsmæssigt vil Ræson Kompakt ligge i forlængelse af Ræsons traditionelle linje: interviews og analyser i længere formater om politike og samfundsudvikling. Det kompakte magasin vil gøre det muligt at udnytte det overskydende stof, der producerers til Ræsons web, men ikke får plads i det halvårlige magasin. 

Ræson Kompakt vil tælle 48-sider. Halvårsmagasinet vil fortsætte uændret. Abonnenter på Ræson vil få adgang til Ræson Kompakt-artiklerne på nettet. 

- JHT
  

 



 


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu