‘Det handler om dig og mig’ er fra 29. februar Ude og Hjemmes nye slogan, der er led i en relancering af Aller-familieugebladet, som i januar var næststørst i sin kategori med et oplag på cirka 130.000.
Det inkluderer blandt andet et nyt tv-koncept og nyt indhold samt en fast madside med af tv-kokken Jamie Oliver. Det skriver Aller Media i en pressemeddelelse.
”Vi er løbende i kontakt med vores læsere, og de er ret enige om, at det unikke ved Ude og Hjemme er, at det handler om mennesker som dig og mig. De gider ikke overfladiske historier, kendisser eller fashion. De interesserer sig for det personlige, nære og det, der kan gøre deres hverdag lidt lettere, når det f.eks. drejer sig om madlavning, indkøb, samvær med familien eller arbejdsliv,” siger chefredaktør for Ude og Hjemme Kaj Elgaard i meddelelsen.
Udover nye tv-reklamer for bladet, er relanceringen skudt i gang med 927.000 husstandsomdelte prøveblade, der blev udsendt i weekenden.
For nogle år siden blev Ude og Hjemmes strategi ændret i retning af at nå kvinden i den traditionelle børnefamilie. Det er fortsat målet, og derfor sker ændringerne af bladet med nænsom hånd, lyder det fra Kaj Elgaard.
“Over de seneste år er der sket en gradvis modernisering, som vil fortsætte. Det foretrækker vi frem for en drastisk ændring, som læserne ikke altid har det så nemt med”, siger han i meddelelsen.
Allers andet familieugeblad Familie Journal gennemgik for to år siden en større relancering, der ligeledes bød på et husstandsomdelt prøveblad. Det vendte ikke oplagsudviklingen, der ligesom for de øvrige ugeblade generelt er negativ.
Senest har såvel Familie Journal som Egmonts Hjemmet lanceret månedsmagasiner som udspringer af ugebladenes brands.
- TBH