DRRB: Januar-vækst på 13 pct.

Annonceomsætningen i januar løftede sig med 13 pct. i forhold til samme måned i 2011 til en samlet annonceomsætning på 456 mio. kr. Det er den  højeste omsætning siden DRRB (Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening, red.) begyndte at måle omsætningen i 1998, skriver Børsen.
MediaWatch

Annonceomsætningen i januar løftede sig med 13 pct. i forhold til samme måned i 2011 til en samlet annonceomsætning på 456 mio. kr.

Det er den  højeste omsætning siden DRRB (Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening, red.) begyndte at måle omsætningen i 1998, skriver Børsen.

Væksten skyldes dog primært liberaliseringen af spillemarkedet per 1. januar, som har fået diverse bettingfirmaer til at skyde en annoncefest i gang, vurderer to mediabureauchefer fra Carat og Mediacom over for Børsen.

De forventer ikke lignende vækst i febraur og marts.

- TBH 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu