Metroxpress og Soundvenue udgiver nyt musikmagasin

Soundvenues netkanal dedikeret til popmusik, 'Poplick', overføres til print. Det nye musikmagasin skal distribueres sammen med Metroxpress.

Samarbejdet mellem gratisavisen Metroxpress og musikmagasinet Soundvenue, som Metroxpress A/S købte i august, tager form.

Sidst på måneden lancerer udgiverne printmagasinet 'Poplick', der skal distribueres med Metroxpress i et oplag på 80.000 eksemplarer.

Soundvenue A/S lancerede Poplick-konceptet i april 2010 som et rent onlineunivers i samarbejde med MSN Danmark, og sitet har - lige som printmagsinet får - rendyrket fokus på tidens popmusik og popstjerner.

"Popmusik bliver ofte betegnet som en ’guilty pleasure’. Men på Poplick tager vi den dybt seriøst og føler absolut ingen skyld, når vi danser amok til Lady Gaga eller får tårer i øjnene til endnu en Nik & Jay-ballade. Vi er bestemt heller ikke alene, så derfor er vi ikke i tvivl om, at Poplick Paper, ligesom vores website, nok skal blive en stor succes," siger Nanna Schultz Christensen, chefredaktør på Poplick, i en pressemeddelelse.

Poplick-magasinet skal udkomme 12 gange årligt i et oplag på 80.000 eksemplarer. Det vil blive distribueret i København og Århus med Metroxpress og den primære målgruppe er de 18-35-årige. Soundvenue står for det redaktionelle indhold, mens Metroxpress A/S håndterer annoncesalget.

- LR
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu