Ugeaviser holder vejret

Ugeaviserne havde som mediegruppe et svært 2010, hvor andet halvår ikke bragte den opblomstring dagbladene oplevede. Og selvom der er tegn på bedring, er det for tidligt at juble, siger Lars Winther, direktør i De Lokale Ugeaviser, der sælger annoncer for 214 aviser landet over.
MediaWatch

Ugeaviserne havde som mediegruppe et svært 2010, hvor andet halvår ikke bragte den opblomstring dagbladene oplevede. Og selvom der er tegn på bedring, er det for tidligt at juble, siger Lars Winther, direktør i De Lokale Ugeaviser, der sælger annoncer for 214 aviser landet over.

"Det vi så gennem 2010 var en lokal detailhandel under voldsomt pres - især når det gælder de mindre og mellemstore virksomheder. Og selvom vi nu oplever en positiv udvikling, når det gælder de større annoncører, er der ikke for alvor sket ændringer ude i lokalområderne," siger han.

Når det gælder de annoncer der sælges centralt gennem De Lokale Ugeaviser er væksten har udviklingen i år været ganske positiv. Men opsvinget er skrøbeligt.

"Den generelle tendens er positiv, men der skal ikke meget til for at forrykke det," siger Lars Winther.

Ole E. Andersen fra CBS spår på sin side ugeaviserne et godt 2011, hvor omsætningen øges med 144 mio. kr. til 2.180 mio. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu