Information henter ny kommerciel direktør fra Aller

Marketingchef i Aller Media rykker til dagbladet Information, hvor han får til opgave at gøre avisen mere synlig og lettere at købe, lyder det fra adm. direktør.
Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Dagbladet Information har ansat Tobias Hoff, 43, til stillingen som kommerciel direktør. Han afløser Morten Stald, der har været på dagbladet gennem de seneste otte år, men meldte sin afgang tidligere på sommeren for at blive selvstændig.

Tobias Hoff tiltræder 1. september, efter han senest har været ansat som marketingchef hos bladhuset Aller Media, hvor han har haft ansvar for salg og marketing for 15 af Allers brands. Det er lidt over et år siden, han kom til Aller-huset. Inden da havde han siden 2017 været head of commercial  med ansvar for branded content hos TV 2.

"Jeg har altid befundet mig godt i spændfeltet mellem det kommercielle og det gode indhold. Og jeg glæder mig meget til at få mulighed for at arbejde med et stærkt brand som Information, der i den grad baserer sig på kvalitetsjournalistik," udtaler Tobias Hoff i en pressemeddelelse.

Adm. direktør på Information, Stine Carsten Kendal, oplyser, at opgaven for den nye kommercielle frontfigur bliver at bygge videre på de seneste års abonnementsfremgang, dagbladet har oplevet, samt forholdet til læserne.

"Tobias kommer med en stærk digital marketingbaggrund og nye input til Informations kunderejse," udtaler hun og henviser til, at oplaget er steget støt gennem de seneste seks år til over 25.000 hvoraf over halvdelen af digitalt, hvilket der skal bygges videre på.

”Vi har investeret i datainfrastruktur og nye kompetencer i de seneste år, og nu skal vi skridtet videre. Information skal være mere synlig og lettere at købe for alle dem, der har en interesse i journalistik med høj troværdighed, og det skal Tobias Hoff og de dygtige medarbejdere herinde være med til at løfte til næste niveau,” siger hun i meddelelsen.

Information løftede omsætningen 9 pct. sidste år til 133 mio. kr. på baggrund af stigende abonnementssalg, mens driften gav et underskud på 0,8 mio. kr. bl.a. på grund af digitale investeringer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu