Tomme biografer og vækst i e-handel var med til at tegne 2020 for Egmont

Det kostede Egmont omkring 700 mio. kr. i tabt omsætning, at biografer i dele af 2020 stod tomme. Direktør forventer, at også 2021 bliver underskudsgivende på den front, mens e-handel fylder mere og mere i den samlede forretning. Faktisk så meget, at den nu er på størrelse med den klassiske medieforretning i Story House Egmont.
Steffen Kragh har stået i spidsen for Egmont siden 2001. | Foto: Nicolai Lorenzen
Steffen Kragh har stået i spidsen for Egmont siden 2001. | Foto: Nicolai Lorenzen

Landets største mediekoncern, Egmont, har mandag præsenteret tal for, hvordan forretningen udviklede sig i 2020. De viser en omsætning, der bakkede med godt 1 mia. kr., og et overskud, der gik frem og landede på 632 mio. kr.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu