Tomme biografer og vækst i e-handel var med til at tegne 2020 for Egmont
Det kostede Egmont omkring 700 mio. kr. i tabt omsætning, at biografer i dele af 2020 stod tomme. Direktør forventer, at også 2021 bliver underskudsgivende på den front, mens e-handel fylder mere og mere i den samlede forretning. Faktisk så meget, at den nu er på størrelse med den klassiske medieforretning i Story House Egmont.
![Steffen Kragh har stået i spidsen for Egmont siden 2001. | Foto: Nicolai Lorenzen](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12833436.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7ex8xg8qn0jlmln3uu.jpg)
Landets største mediekoncern, Egmont, har mandag præsenteret tal for, hvordan forretningen udviklede sig i 2020. De viser en omsætning, der bakkede med godt 1 mia. kr., og et overskud, der gik frem og landede på 632 mio. kr.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.