Danskerne brugte mere tid på Tour de France i år

Danskerne satte i højsommeren endnu mere tid af til at følge transmissioner og dækningen af de daglige etaper i Tour de France, viser seertal.
Foto: /ritzau/AP/Christophe Ena
Foto: /ritzau/AP/Christophe Ena

Interessen for gule, grønne og prikkede trøjer, enkeltstarter og bjergetaper voksede i år, skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Ifølge seermålinger fra Kantar Gallup har hver dansker over tre år i gennemsnit brugt en lille arbejdsdag på at se Tour de France på tv de seneste godt tre uger på enten TV 2, TV 2 SPORT, TV 2 NEWS eller DR1.

Den samlede gennemsnitlige sening var 6 timer og 12 minutter, og det er 35 minutter mere end i 2016, hvor danskerne i gennemsnit så 5 timer og 37 minutters Tour de France. Hovedparten, 90 pct., af tiden er løbet blevet fulgt på TV 2, der har rettighederne til at vise cykelløbet live.

TV 2 udvidede i år transmissionen af etaperne, og det har ifølge tv-stationen været med til at sende seerandelen i vejret. I gennemsnit var seerandelen til Tour-etaperne 51 pct., det højeste siden 2011, skriver TV 2.

Tv-stationen melder samtidig om trafikvækst på 44 pct. på websitet tour.tv2.dk og et løft i salget af abonnementer på TV 2 Play på grund af Touren.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu