Waoo hentede nye kunder i 2016

Tv- og bredbåndsudbyderen øgede kundebasen i 2016 og fik et mindre underskud end ventet.
Jørgen Stensgaard, adm. direktør, Waoo. | Foto: PR/Waoo
Jørgen Stensgaard, adm. direktør, Waoo. | Foto: PR/Waoo

Fiberselskabet Waoo lagde i 2016 40.000 nye bredbåndskunder til porteføljen, og af dem købte 11.000 også et tv-produkt. Det skriver Børsen.

Baggrunden for væksten er ifølge adm. direktør Jørgen Stensgaard, at Waoo nu i udgangspunktet sælger en ren fiberforbindelse med mulighed for tilkøb af yderligere produkter såsom en tv-pakke. Tidligere var pakkeløsninger med både bredbånd og tv slagnummeret for selskabet.

Direktøren ville ideelt set godt have flere af de nye fiberkunder til også at vælge et tv-produkt.

"Vi vil selvfølgelig gerne have flere til også at vælge tv, og vi har også en masse aktiviteter i gang. Men det vigtigste for os er at få kunder koblet på og så sælge ind til dem efterfølgende. Vi er ikke kommet så langt med det, men det er noget, vi arbejder rigtig meget med," siger Jørgen Stensgaard til Børsen.

På den økonomiske front fik Waoo i 2016 et underskud på 16,8 mio. kr., hvilket er 9 mio. kr. bedre end ventet. 2017 vil byde på et nyt minus, mens der skal sorte tal på bundlinjen i 2018, skriver Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu