TV 2 henter ny brandingchef fra DR

TV 2 har været på rov hos DR og ansætter ny chef for brandingen af nichekanaler og streamingtjeneste.
Mette Bergholt Buhl, kommende brandingchef for TV 2 Networks og TV 2 Play. | Foto: Jess Bang
Mette Bergholt Buhl, kommende brandingchef for TV 2 Networks og TV 2 Play. | Foto: Jess Bang

Mette Bergholt Buhl bliver fra 1. november brandingchef for TV 2 Networks, der dækker over TV 2's nichekanaler, og TV 2 Play. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Hun kommer fra en stilling som markedsføringsansvarlig for DR Ramasjang og DR Ultra samt DR1-projektleder. Før da var hun i en årrække ansat hos Nordisk Film.

"Mette rummer præcis den cocktail af kompetencer, jobbet som brandingchef for TV 2's nichekanaler og Play kræver. Hun har erfaringen og evnerne til at styrke brandoplevelse og positionering af vores stærke kanaler og streamingtjeneste i tæt samarbejde med vores drevne og ambitiøse redaktørteam. Herudover har Mette også en stærk, kommerciel ballast med sig, hvilket vi får brug for på Play fremadrettet," siger TV 2's marketingchef, Jacob Weinreich, i meddelelsen.

Posten har været ledig siden foråret 2016, og Mette Bergholt Buhl ser frem til at trække i arbejdstøjet hos TV 2.

"For mig er det et kæmpe privilegium at være med til at sætte fremtidens dagsorden for TV 2s nichekanaler såvel som for TV 2 PLAY i den nye digitale virkelighed, og jeg glæder mig utroligt meget til at komme i gang," siger Mette Bergholt Buhl.

Tidligere på året ansatte TV 2 ligeledes ny brandingchef for hovedkanalen i skikkelse af Vicky Wassmann Dahi.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu