Discovery veksler reklamer til aktier i modebutik

For år tilbage forærede tv-koncernens norske kanaler en mængde reklamer til online dansk-svensk modebutik mod retten til en ejerandel. Det sker nu.

Den internationale tv-koncern Discovery Networks er blevet aktionær i den dansk-svenske online modebutik Boozt. Det skriver Breakit.

Discoverys vej ind i Boozt, der på få år nærmer sig en milliard-omsætning, er dog langt fra traditionel. For år tilbage forærede Discoverys tv-kanaler i Norge således en stor mængde tv-reklamer til Boozt mod retten til vis ejerandel af modebutikken.

Nu veksler Discovery så den aftale til aktier i Boozt. I alt ejer Discovery nu 2,6 pct. af aktierne i modebutikken.

"Det var en mediehandel som blev lavet for et par år siden. Den fungerede rigtigt godt, så godt at Discovery fik ret til aktier i Boozt," siger Staffan Mörndal, bestyrelsesmedlem i Boozt, til Breakit.

Værdien af Discoverys aktier i Boozt er ifølge Breakit på 36,4 mio. svenske kr. Det værdisætter Boozt til 1,4 mia. svenske kr.

Boozt har hovedsæde i Malmø, Sverige, og ejes af de to kapitalfonde Sunstone Capital, Verdane Capital. Med i ejerkredsen er desuden bl.a. den danske, familieejedeskokoncern Ecco, Sampension og Friheden Invest, som også er storaktionær i den børsnoterede modekoncern IC Group.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu