TV 2 indfører ny reklamevaluta

TV 2 lægger tidligere reklamevaluta i graven og indfører en ny, som skal gøre det nemmere at måle annonceindsatsen på tværs af platforme.
Peter Olafsson, salgsdirektør, TV 2 | Foto: PR, TV 2
Peter Olafsson, salgsdirektør, TV 2 | Foto: PR, TV 2
THOMAS NYGAARD MADSEN OG CHRISTIAN CARLSEN

I årevis har TV 2 solgt annonceplads ud fra valutaen TRP. De tre bogstaver står for "taget rating point" og beskriver, hvor en stor en del af en målgruppe, eksempelvis mænd over 18 år, en annoncekampagne rammer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu