Ulf Lund: Dette er det totale opgør med tv-pakkerne

Boxer vil kapre 100.000 nye kunder ved at tage et opgør med de traditionelle tv-pakker, fortæller Ulf Lund.
Foto: Carsten Bundgaard/Polfoto/Arkiv
Foto: Carsten Bundgaard/Polfoto/Arkiv

Danmarks tredjestørste tv-leverandør, Boxer, har sat sig et mål om at gå fra 300.000 til 400.000 kunder inden april 2020. De 100.000 nye kunder skal bla. skaffes ved at et opgør med de traditionelle tv-pakker, siger Boxers adm. direktør, Ulf Lund, til Berlingske Business.

"Vi vil have mere valgfrihed. Dette er det totale opgør med tv-pakkerne. Vi sælger tv-kanaler enkeltvis, ikke tv-pakker, og man betaler kun for det, som man selv har valgt!," siger Ulf Lund til Berlingske.

Efter et årti hos konkurrenten TDC satte Ulf Lund sig i direktørstolen i Boxer 1. august i år. Han betegner målet om at skaffe 100.000 nye kunder som "ambitiøst men ikke umuligt". Samtidig tilføjer han, at det skal ske udelukkende ved at sælge tv, ikke underholdning, mobiltelefoni eller bredbånd, som andre af konkurrenterne også gør.

Ifølge Ulf Lund kommer Boxer ud med et underskud i år. Han forventer dog, at pilen vil pege op i 2016, og at Boxer i 2017 vil begynde at tjene penge.

Boxer er ejet af Teracom, som den svenske stat står bag. I juli 2010 overtog Teracom det danske tv- og radiosendenet fra DR's og TV2's fælles selskab. Nettet består af 34 sendestationer samt hele fordelingsnettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu