Nyt "underholdnings-hus" vil opdyrke tv-shows

Tre mediefolk med rødder i bl.a. Blu danner nyt produktionsselskab med fokus på events.

Tv-produktionsmarkedet får endnu en ny aktør - det nystartede selskab Shark Explosion Diamond Lightning vil fokusere på udvikling og produktion af tv-shows, events og underholdning.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

"Selv med et par klik på et Smart TV kan man se den mest spektakulære underholdning fra udlandet. Det har sat forventningerne til underholdning op på den højeste vippe, og hvis du ikke tør smide korkbæltet og springe, har du allerede lavet en maveplasker."

Bag selskabet står tre mediefolk med rødder i tv- og reklamebranchen: Ask Greiffenberg, der har siddet i ledelsesgruppen hos tv-producenterne Blu, Mastiff og senest været en del af United, lysspecialisten Kasper Lange, der bl.a. har arbejdet med X Factor, Robert, og Zulu Awards og Simon Engstrøm, der har en fortid på reklamebureauerne Grey og Young & Rubicam og i dag driver reklamebureauet Seligemig.

”Vi er et underholdnings-hus med speciale i events, awards og shows med en stærk grundidé, som tilskueren nemt kan forstå og forholde sig til. For os er det vigtigt at produktioner adskiller sig på andet end det visuelle,” lyder det fra trioen i meddelelsen.

Shark Explosion Diamond Lightning er det seneste af en række spirer på tv-produktionsmarkedet. For nylig gik tre tidligere Nordisk Film TV-producenter sammen og dannede selskabet Bermuda og i begyndelsen af året så selskabet Heartland dagens lys, der har tidligere Metronome-direktør Merete Mortensen i spidsen.

Nordisk Film TV-trio lancerer eget selskab

Ny tv-producent med Shine i ryggen får dansk ejerskab 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu