TDC skal sponsorere Grand Prix

Selskabet bliver hovedsponsor på den europæiske sangkonkurrence i maj.
TDC's gamle reklamer med de livsnydende nøgenkunder.
TDC's gamle reklamer med de livsnydende nøgenkunder.

TDC bliver største sponsor på det europæiske Melodi Grand Prix, der løber af stablen i København, og vises på DR, til maj.

Det skriver European Broadcasting Union og TDC i en pressemeddelelse.

Det forventes, at programmet vil have omkring 90 mio. seere spredt over Europa, og som hovedsponsor får TDC en stribe paneuropæiske rettigheder på medie og event-fronten i forbindelse med begivenheden, der løber over fem dage med semifinaler og finaler. Men TDC’s MarCom-direktør, Camilla Ramby, siger til Børsen, at selskabets fokus primært bliver dansk og nordisk.

Øjensynligt vil TDC's sponsorat også komme danske bureauer til gode, da TDC nu skal på jagt efter samarbejdspartnere.

"Vi skal i gang med at vælge samarbejdspartnere - også bureau. Eller rettere bureauer, eller freelancere, eller andre. Der er ingen traditionelle bureauer, der kan løbe med det her alene. Så du kan sige, at vores nye strategi og model med ikke at have et lead-bureau kommer til at træde i kraft netop med denne opgave," siger Camilla Ramby til Børsen.

Parterne ønsker ikke at oplyse sponsoratets størrelse.

DR må, ifølge den seneste public service-kontrakt, ikke tage imod sponsorater fra private virksomheder. TDC's sponsorat er formelt en aftale mellem TDC og EBU, ikke en aftale med DR.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu