Ø-rådet tilbage i god form

Efter et års pause vendte Robinson Ekspeditionen i går tilbage på TV3. 309.000 så med.

Med 309.000 seere til premieren på 15. sæson kl. 20 viste Robinson Ekspeditionen i går sin langtidsholdbarhed som format.

I målgruppen 15-49 år blev det til en share på 21 til TV3-kanalen, der sidste år holdt en pause fra Ø-rådet, oplyser stationen i en meddelelse.

"Tallet ligger langt over, hvad den seneste sæson i 2011 kunne trække og med en share på 21 procent, betød det, at mere end hver femte seer, der så tv i går aftes, havde tunet tv’et ind på TV3. Den share skal man helt tilbage til 2009 for at slå i Robinson-sammenhænge," lyder det i en kommentar per mail fra TV3's pressechef Søren Hedman.

Ifølge TV3 havde Robinson Ekspeditionen i 2011 et seersnit på 249.000, da 14. sæson åbnede.

"Kigger man yderligere et år tilbage, så havde vi i 2010 i snit et lidt bedre seertal med 338.000. Men når man skæver over på sharen, så kommer den 13. sæson kun op på et snit på en 20 share."

309.000 seere var samtidig nok til at slå afslutningen på TV3's Stjerner på vippen, der blev sendt i samme tidsrum sidste mandag på kanalen. Her så 303.000 med ifølge Gallups seertal - nok til at gære programmet til det mest sete på TV3 i sidste uge.

I Norge havde TV3 samtidig premiere på Robinson Ekspeditionen, og her ligner historien den danske. 295.000 så med ifølge Kampanje.com. Det var 7000 mere end premieren for to år siden og 50.000 flere end den vinterudgave af ekspeditionen, som TV3 forsøgte sig med sidste år i Norge.

Robinson Ekspeditionen produceres fortsat af MTG-ejede Strix TV, der har været producent gennem alle år.

Viasat og Stofa indgår aftale om TV3 Sport 2 

TV3-koncern indtager Amager om to uger 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu