TV 2 dropper 'Dagens Mand'

Datingshowet 'Dagens Mand' passer ikke ind i den nye primetime-linje, som den nye programledelse på TV 2 ønsker.
foto: TV2
foto: TV2

TV 2s udgave af dating-tv 'Dagens mand' passer ikke længere ind i den primetime linje, som den nye programledelse ønsker.

Siden efteråret 2008 har 'Dagens mand' været en fast del af onsdags-underholdningen på TV 2. Men når de sidste afsnit af den indeværende sæson har været på skærmen, vil der ikke blive produceret flere.

“'Dagens mand' har gjort det godt i rigtig mange sæsoner, og det er et fremragende program. Men det er samtidig et program, der befinder sig i yderkanten af både programfladen og vores kernemålgruppe," siger den nye kanalchef for TV 2, Lotte Lindegaard, til Tvtid.

Lindegaard: TV 2 skal finde sin egen vej 

Hun peger på, at TV 2s linje er fokus på "super prime-time" og på at sætte dagsordener, der betyder noget for mange mennesker.

Det er dog ikke helt slut med 'Dagens mand', for der er stadig en del færdigproducerede programmer tilbage, som vil blive vist senere på efteråret eller til foråret.

Nedlæggelsen af 'Dagens Mand' er led i den strategiændring, som TV2's programdirektør Anne Stig Christensen anlagde, da hun tiltrådte i juni. TV 2 skal genfinde sit særlige TV 2's DNA, som det ser ud anno 2013 og frem. Mere fokus på ting, de traditioner og succeser, som danskerne har holdt af på TV 2.

Det gennemsnitlige seertal til TV 2's programmer på hovedkanalens primære flade (fra kl. 18.00-23.00) faldt fra 496.000 i 2011 - til 384.000 i foråret 2013.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu