Absurdistan-selskab syvdobler indtjening

Casper Christensens produktionsselskab Douglas Entertainment, der står bag Husk lige Tandbørsten og Absurdistan, havde et overordentligt godt 2012.

Produktionsselskabet Douglas Entertainment, og dets ejer Casper Christensen, er kommet økonomisk godt gennem 2012.

Produktionsselskabet blev, måske ikke helt frivilligt, centrum for en ophidset debat om (grænserne for) public service-tv og presseetik, i januar, da satireprogrammet 'Absurdistan' konstruerede en medie-limpind af falske pressemeddelelser om blandt andet en natklub kun for smukke mennesker.

Programmet har siden haft en lidt ujævn programsætning på DR3, blandt andet blev et program for nyligt forsinket på grund af etik-tjek af programmets brug af skjult kamera.

Men økonomisk synes sagerne at være gået noget mere gnidningsfrit. Selskabet syvdoblede sin indtjening fra 1,5 mio. kr. før skat i 2011 til knap 10,4 mio. kr. før skat i 2012. Det skriver Berlingske.

Samtidig er 5 mio. kr. hensat til udbyttebetaling til holdingselskabet Babyrhum, der er ejet af Casper Christensen.

Selskabet udviklede sig sidste år fra primært at være funderet på liveshowet 'Live fra Bremen' til at sælge tv-koncepter og -projekter til flere kunder. Blandt andet stod Douglas bag 'Husk lige Tandbørsten' og driver comedyportalen Funnyhaha.dk.

Selskabet fordoblede sin omsætning og formået at effektivisere arbejdet for de 10-15 kernemedarbejdere, siger adm. direktør Jesper Zartov til Berlingske.

På bundlinjen opnår selskabet et resultat på knap 7,8 mio. kr. mod 1,1 mio. kr. i 2011.

Douglas Entertainment producerer desuden ungdomsprogrammet #1tv til Kanal 7.

Etik-tjek udsætter Absurdistan-program

DR løfter pegefingeren over for Douglas efter nyt Absurdistan-stunt

Douglas skal lave live ungdoms-tv til 7'eren 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu