"Det bliver et langt, sejt træk"

Det kræver en sammentænkning at programflade, marketing og sheduling at vende TV 2's nedadgående seertal, siger Anne Engdal Stig Christensen, TV 2's nye programdirektør.
Foto: TV 2
Foto: TV 2

Det er ikke en hvilken som helst opgave, Anne Engdal Stig Christensen har fået. Som ny programdirektør for TV 2 er hun hentet ind for at vende den nedadgående seerkurve. En støt faldende seertals-udvikling på især hovedkanalen, der fik adm. direktør Merete Eldrup til at fyre forgængeren Palle Strøm og se sig om efter en ny mand på posten.

Anne Engdal Stig Christensen går til opgaven med opsmøgede ærmer, svarer hun, når man spørger, hvordan den  - ganske omfattende - opgave skal løses.

"Jeg har ikke en eller anden trylledrik, der får det hele til at vende. Men jeg har kunnet observere fra sidelinjen og har da nogle idéer. Men det bliver et langt sejt træk at vende en støt nedadgående kurve til noget , der bliver stabilt," siger Anne Engdal Stig Christensen, der kommer fra en stilling som programchef i DR.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu