TV 2 News nyder annoncefremgang

TV 2 News har for alvor fået kommercielt vokseværk. Seermæssigt er TV 2 News blandt de mest succesrige af sin slags i Europa, og er nu den syvendestørste tv-kanal i Danmark med en seerandel i 2011 på 3,5 pct. Det har medført positiv vækst på annoncørområdet. ”Over de sidste to år har vi haft en to-cifret vækst i antallet af kunder på News. Vi er kommet helt fantastisk gang i år,” siger salgsdirektør for tv hos TV 2, Peter Olafsson til Børsen.
MediaWatch

TV 2 News har for alvor fået kommercielt vokseværk.

Seermæssigt er TV 2 News blandt de mest succesrige af sin slags i Europa, og er nu den syvendestørste tv-kanal i Danmark med en seerandel i 2011 på 3,5 pct.

Det har medført positiv vækst på annoncørområdet.

”Over de sidste to år har vi haft en to-cifret vækst i antallet af kunder på News. Vi er kommet helt fantastisk gang i år,” siger salgsdirektør for tv hos TV 2, Peter Olafsson til Børsen.

Peter Olafsson peger på det brede segment som News henvender sig til som årsag til fremgangen. Hvor Zulu og Charlie har et meget skarpt defineret alderssegment, henvender News sig til bredt udsnit af velhavende og højt uddannede seere, påpeger Olafsson.

Der er tale om en kommerciel oprustning. Siden lanceringen af TV 2 News tilbage i 2006, har salgsstrategien været at fokusere på få, men eksklusive kommercielle partnere. I 2009 var der tale om blot syv store virksomheder, der bidrog med ca. syv mio. kr. til nyhedskanalen.

- CT

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu