Accenture: Antallet af tv-seere falder drastisk

På to år er andelen af personer, der ser tv på et fjernsyn i løbet af en uge, dalet med 23 procentpoint - fra 71 pct. i 2009 til 48 pct. sidste år. Det viser en undersøgelse fra konsulentvirksomheden Accenture, skriver Ritzaus Bureau. Undersøgelsen er foretaget blandt 10.000 forbrugere fra Brasilien, Kina, Frankrig, Tyskland, Indien, Japan, Rusland, Sydafrika, Sverige og USA.

På to år er andelen af personer, der ser tv på et fjernsyn i løbet af en uge, dalet med 23 procentpoint - fra 71 pct. i 2009 til 48 pct. sidste år.

Det viser en undersøgelse fra konsulentvirksomheden Accenture, skriver Ritzaus Bureau. Undersøgelsen er foretaget blandt 10.000 forbrugere fra Brasilien, Kina, Frankrig, Tyskland, Indien, Japan, Rusland, Sydafrika, Sverige og USA.

"Det er selvfølgelig lidt tidligt at erklære tv-apparatet for dødt. Men vores undersøgelse viser helt tydeligt, at fjernsynets rolle som hjemmets primære medie for alvor er ved at være talte," siger Jesper Strømann fra Accenture, der uddyber, at tv-seningen i stedet sker på smartphones, bærbare og tablets.

56 pct. af deltagerne i undersøgelsen svarer, at de har ændret seer-vaner i forhold til online services og cloud computing.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu