YouSee: Smertegrænse tæt på for tv-pakker

Prisen på tv-rettigheder til fodbold er steget uden stop de seneste 15-20 år, og den udvikling fortsætter, ifølge Deloitte, skriver Børsen. Prisudviklingen er bekymrende for en tv-distributør som YouSee, fordi regningen for de dyre rettigheder ender hos forbrugerne.
MediaWatch

Prisen på tv-rettigheder til fodbold er steget uden stop de seneste 15-20 år, og den udvikling fortsætter, ifølge Deloitte, skriver Børsen.

Prisudviklingen er bekymrende for en tv-distributør som YouSee, fordi regningen for de dyre rettigheder ender hos forbrugerne.

Ulf Lund, vicedirektør hos YouSee, siger til Børsen, at smertegrænsen er rykket tæt på med prisniveauet for TV 2 Sport - en kritik YouSee har luftet før - og måske ville det være mere rimeligt, "at sportsfans betalte 200 kr. om måneden", frem for at alle YouSees kunder skal bære byrden.

Den model afvises dog ikke overraskende af TV 2 Sport.

Styrker forretningen
Selv om fodbold-rettighederne kan blive værdisat så højt, at boblen kan briste for tv-selskaberne, er topfodbold fortsat noget, der kan styrke forretningen strategisk, ifølge Henrik Ravn, adm. direktør for SBS TV.

Johan Kleberg, adm. direktør for Canal Plus, påpeger desuden, at prisen i forbindelse med det seneste udbud af Superligarettigheder kun steg en anelse i forhold til forrige udbud, hvilket kan tyde på, at der ikke er lige så mange penge i markedet som tidligere. Det skriver Børsen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu