Eurosport: Bundesliga kæmpeinvestering for os

Købet af rettigheder til den bedste tyske fodboldrække er en kæmpe satsning for Eurosport, der lancerer dansk Eurosport 2 fredag.
Troels Gadegaard Frølich

Aftalen med Eurosport kan sikre den tyske Bundesliga en bred eksponering i Skandinavien, og det har det tyske fodboldforbund, DFB, godt kunnet se fornuften i, vurderer Nordisk Produktionschef hos Eurosport, Rasmus Winther. Men det betyder ikke, at det har været gratis for Eurosport at sikre sig tv-rettighederne til Bundesligaen:

”Både DFB og Eurosport tror, at Bundesligaen kan blive en top 3-liga i Europa, og der har været god kemi mellem parterne. Men det har stadigvæk været en kæmpeinvestering for os,” siger Rasmus Winther til MediaWatch.

Han vil ikke ud med, hvor meget Eurosport har måttet betale for rettighederne til de seks ugentlige kampe, som skal vises på Eurosport 2. Ifølge stationens danske landechef, Hans Peter Roth, er fodboldrettighederne dog i en liga for sig:

”Vores økonomiafdeling plejer at sige, at der er fodbold, og så er der alt det andet,” fortæller han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu