Superliga-aftale skaber usikkerhed om mulige prisstigninger hos tv-selskaber

Hverken TV 2 eller Viaplay Group vil afvise, at den nye aftale om rettigheder til Superligaen får dem til at justere på deres abonnementspriser.
Hverken TV 2 eller Viaplay Group vil svare på, hvorvidt de dyrt indkøbte rettigheder til den bedste danske fodboldliga vil få de to tv-selskaber til at løfte priserne på deres abonnementspakker | Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix
Hverken TV 2 eller Viaplay Group vil svare på, hvorvidt de dyrt indkøbte rettigheder til den bedste danske fodboldliga vil få de to tv-selskaber til at løfte priserne på deres abonnementspakker | Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

Tirsdag faldt en af de helt store brikker på markedet for sportsrettigheder i Danmark på plads, da Viaplay Group og TV 2 offentliggjorde, at de sammen har erhvervet sig tv-rettighederne til Superligaen fra Divisionsforeningen fra 2024 til 2030. 

Ifølge Politiken vil hverken TV 2 eller Viaplay Group imidlertid svare på, hvorvidt de dyrt indkøbte rettigheder til den bedste danske fodboldliga vil få de to tv-selskaber til at løfte priserne på deres abonnementspakker på traditionelt tv eller streaming.

I dag koster det 449 kr. om måneden at få adgang til sport på Viaplay, og mindst 189 kr. på TV 2 Play.

”Der er ingen aktuelle planer om, at nu skal prisen op. Men jeg vil heller ikke låse mig fast og frasige muligheden,” siger Lars Bo Jeppesen, der er adm. direktør for Viaplay i Danmark, til avisen. 

Han bliver suppleret af TV 2’s sportschef Frederik Lauesen, der siger, han ikke kan love, at prisen ikke kommer til at stige, men at der ikke er konkrete planer om det på nuværende tidspunkt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu