Superliga-aftale skaber usikkerhed om mulige prisstigninger hos tv-selskaber
Tirsdag faldt en af de helt store brikker på markedet for sportsrettigheder i Danmark på plads, da Viaplay Group og TV 2 offentliggjorde, at de sammen har erhvervet sig tv-rettighederne til Superligaen fra Divisionsforeningen fra 2024 til 2030.
Ifølge Politiken vil hverken TV 2 eller Viaplay Group imidlertid svare på, hvorvidt de dyrt indkøbte rettigheder til den bedste danske fodboldliga vil få de to tv-selskaber til at løfte priserne på deres abonnementspakker på traditionelt tv eller streaming.
I dag koster det 449 kr. om måneden at få adgang til sport på Viaplay, og mindst 189 kr. på TV 2 Play.
”Der er ingen aktuelle planer om, at nu skal prisen op. Men jeg vil heller ikke låse mig fast og frasige muligheden,” siger Lars Bo Jeppesen, der er adm. direktør for Viaplay i Danmark, til avisen.
Han bliver suppleret af TV 2’s sportschef Frederik Lauesen, der siger, han ikke kan love, at prisen ikke kommer til at stige, men at der ikke er konkrete planer om det på nuværende tidspunkt.