4,1 mio. danskere har set public service-stationernes valgdækning

Fra valgudskrivelsen til dagen efter, de sidste kryds blev sat, har 4,1 mio. danskere set mindst ét nyheds- eller valgprogram fra DR eller TV 2. Det er færre end under valget i 2019. Den daglige dækning er dog stabil ifølge TV 2.
Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Millioner af danskere har brugt public service-stationerne DR og TV 2 til at orientere sig om Folketingsvalget, der løb af stablen tirsdag. Konkret har 4,1 mio. danskere slået vejen forbi mindst én af de to stationers nyheds- eller valgudsendelser fra 5. oktober, hvor valget blev udskrevet frem til 2. november. Det oplyser TV 2 til MediaWatch.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu