Professor: Techselskaber er "dødsstjerner" i medieuniverset og vil drive udviklingen det næste årti
Techgiganterne har sat gang i et stormløb på alt fra indholdsproduktion, distribution og hardware, og selv markedsledere som Netflix kan blive opslugt ifølge amerikansk medieprofessor, der mener, techkoncerners indbyrdes kamp vil definere det næste årti på det globale mediemarked.
![Professor i medievidenskab ved New York UniversityEvan Shapiro under et oplæg i 2014. | Foto: John Shearer/AP/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13266548.ece/ALTERNATES/schema-16_9/855585855800-1920x1079we.jpg)
De store techkoncerner Amazon, Apple og Alphabet er på rov efter nye indtjeningsveje og måder at lokke kunder ind på deres platforme. Begge behov ser selskaberne mulighed for at få opfyldt på medie- og underholdningsindustriens frugtbare jagtmarker.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.