Frafald i Stofas tv-forretning er bremset op

Både omsætning og resultat i Stofa, landets næststørste udbyder af tv- og internet, voksede i et 2020, hvor nye internetkunder kom til, kundeafgangen i tv-forretningen så en "klar opbremsning".
Foto: PR/Norlys
Foto: PR/Norlys

Landets næststørste udbyder af tv- og internet, Stofa, havde en kundefremgang på 10.000 internetkunder i 2020, skriver Berlingske.

Sammenholdt med at coronakrisen har øget efterspørgslen på hurtigere forbindelser, og at faldet i antallet af tv-kunder er bremset op efter flere års nedgang, giver det fremgang på både top- og bundlinje i Norlys-selskabet.

"Vi får ikke flere tv-kunder, så der er ikke en decideret vækst, men der er en klar, klar opbremsning af den kundeafgang, som vi har haft i nogle år. Internetforretningen og kundebasen her er i vækst, og fiberkundetallet er vokset med otte procent. Gennemsnitshastigheden for nye kabel-tv-kunder er vokset fra 86 megabit i sekundet til 243 Mbit og for nytilkomne fiberkunder fra 102 til hele 284 Mbit," siger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør for Norlys Digital, til Berlingske.

Omsætningen i selskabet i hele 2020 endte på 2,43 mia. kr. sammenlignet med 2,16 mia. kr. året før – en fremgang på 12 pct. Driftsresultatet går fra 28 mio. kr. i 2019 til 78,6 mio. kr. i 2020.

Denne artikel er leveret af MediaWatchs søstermedie ITWatch.

Ny aftale sender Stofa og Boxer ud til 22.000 potentielle kunder

Stofa sænker priserne på vælg selv-pakker 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu