Frafald i Stofas tv-forretning er bremset op
![Foto: PR/Norlys](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12924674.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7fh8k3qii5ch9ovkimx.jpg)
Landets næststørste udbyder af tv- og internet, Stofa, havde en kundefremgang på 10.000 internetkunder i 2020, skriver Berlingske.
Sammenholdt med at coronakrisen har øget efterspørgslen på hurtigere forbindelser, og at faldet i antallet af tv-kunder er bremset op efter flere års nedgang, giver det fremgang på både top- og bundlinje i Norlys-selskabet.
"Vi får ikke flere tv-kunder, så der er ikke en decideret vækst, men der er en klar, klar opbremsning af den kundeafgang, som vi har haft i nogle år. Internetforretningen og kundebasen her er i vækst, og fiberkundetallet er vokset med otte procent. Gennemsnitshastigheden for nye kabel-tv-kunder er vokset fra 86 megabit i sekundet til 243 Mbit og for nytilkomne fiberkunder fra 102 til hele 284 Mbit," siger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør for Norlys Digital, til Berlingske.
Omsætningen i selskabet i hele 2020 endte på 2,43 mia. kr. sammenlignet med 2,16 mia. kr. året før – en fremgang på 12 pct. Driftsresultatet går fra 28 mio. kr. i 2019 til 78,6 mio. kr. i 2020.
Denne artikel er leveret af MediaWatchs søstermedie ITWatch.
Ny aftale sender Stofa og Boxer ud til 22.000 potentielle kunder
Relaterede artikler
Stofa sænker priserne på vælg selv-pakker
For abonnenter