Discovery runder 11 millioner abonnenter på ny streamingtjeneste
![Foto: DISCOVERY](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12779348.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7eminbi9uua1ery6qgp5.jpg)
Discoverys streamingtjeneste, Discovery+, der blev rullet ud globalt få dage inde i 2021, har rundet 11 mio. abonnenter og forventes at nå 12 mio. "i slutningen af måneden".
Det skriver Variety på baggrund af Discoverys regnskabsmeddelelse for udviklingen i 4. kvartal 2020, hvor de foreløbige abonnementstal fremgår.
Discovery+ afløser i Danmark den hidtidige streamingtjeneste Dplay og rummer ud over Discoverys programkatalog også sportsrettighederne, som ligger i Eurosport-regi, og bl.a. tæller rettighederne til OL.
Resultatmæssigt kom Discovery-koncernen bedre ud af fjerde kvartal end ventet med en omsætning på 2,889 mia. dollars (ca. 17,7 mia. kr.) mod forventede 2,83 mia. dollar (cirka 17,3 mia. kr.).