Disney+ når ud til hver sjette i Danmark i første måned efter lancering
I oktober brugte 16 pct. den nye streamingtjeneste Disney+, der dermed har overhalet flere etablerede konkurrenter på markedet. Især – næsten dobbelt så mange – børn og unge brugte tjenesten. Den nye konkurrence skærper DR's fokus på at skille sig ud fra udenlandske konkurrenter.
![Det er bl.a. Disney-film som Frost, der er med til at trække især børn og unge til Disney+ | Foto: Disney](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12549434.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7d4kw73cwlscfq0clcr.jpg)
15. september udvidede Disney udbuddet af streamingtjenester herhjemme med lanceringen af Disney+. Og tjenesten har i løbet af sin første levetid sikret sig en plads blandt de mere populære tjenester blandt seerne, viser nye tal fra Kantar Gallup, som DR har formidlet videre.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.