TV 2's hovedkanal tabte terræn mens nichekanaler vandt frem i sensommeren

Seermæssigt bød seneste kvartal igen på en samlet fremgang til TV 2's kanalfamilie, men væksten blev drevet af tre nichekanaler.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

TV 2's tre nichekanaler TV 2 Charlie, TV 2 News og TV 2 Sport, sikrede tv-koncernen en samlet fremgang i seerandele i tredje kvartal. Det skriver TV 2 Kommunikation.

Samlet stod TV 2-gruppen for en seerandel på 41,2 pct. i seneste kvartal - en vækst på 1,5 procentpoint i forhold til samme kvartal sidste år. Dermed fortsatte formkurven opad på linje med udviklingen i 2. kvartal. 

Mens hovedkanalen imidlertid gik ét enkelt procentpoint tilbage i kvartalet, brugte flere seere tid på nichekanalerne.

Her gik TV 2 Sport frem til 2,9 pct. i seerandel - en vækst på 1,1, procentpoint i forhold til året før. Næsten samme vækst så TV 2 News, der voksede fra 4,1 pct. i 3. kvartal 2018 til 5,1 pct. i seneste kvartal. Også Charlie gik frem til en seerandel på 5,2 pct. - en stigning på 0,6 procentpoint.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu