Filmændring trækker TV 2-resultat op i halvår med valg og X Factor
Selvom TV 2 fik flere penge i kassen på abonnements- og reklamesalg, bakkede resultatet for hovedkanal og nichekanaler en smule i første halvår, hvor ændring af filmstøtten var med til at give et samlet resultatløft. Reklameomsætningen trodsede generelt fald i markedet.
![Anne Engdal Stig Christnsen, adm. direktør, TV 2. | Foto: Miklos Szabo](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11582370.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc76vf481ndc711a7uw233.jpg)
AF THOMAS NYGAARD MADSEN, LOUISE RESEKE
Første halvår har nok været uden nogle af de store, dyre sportsbegivenheder såsom fodboldslutrunder på TV 2 – til gengæld har selskabet postet ekstra programpenge i bl.a. valgdækning og den nye legekammerat "X Factor" i sendefladen.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.