Norske mediebureauer købte mere digitalt og mindre tv-reklame

Den norske annonceomsætning på tv tog sig et dyk i 2018, mens mediebureauernes investeringer i de digitale kanaler for alvor tog fart. Samlet landede bureauindkøbet fladt.
Foto: Ritzau Scanpix/Morten Flarup
Foto: Ritzau Scanpix/Morten Flarup

De norske mediebureauer indkøbte på vegne af de største norske annoncører reklameplads for i alt 9,77 mia. norske kr., svarende til lige godt 7,55 mia kr., i 2018. Det var 26 mio. norske kr. mere end året forinden og altså en stigning på 0,3 pct., skriver det norske branchemedie Kampanje.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu