Norske mediebureauer købte mere digitalt og mindre tv-reklame
Den norske annonceomsætning på tv tog sig et dyk i 2018, mens mediebureauernes investeringer i de digitale kanaler for alvor tog fart. Samlet landede bureauindkøbet fladt.
![Foto: Ritzau Scanpix/Morten Flarup](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8017110.ece/ALTERNATES/schema-16_9/POLFOTO_5887547.jpg)
De norske mediebureauer indkøbte på vegne af de største norske annoncører reklameplads for i alt 9,77 mia. norske kr., svarende til lige godt 7,55 mia kr., i 2018. Det var 26 mio. norske kr. mere end året forinden og altså en stigning på 0,3 pct., skriver det norske branchemedie Kampanje.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.