Influenceres måde at kommunikere til brugere på vinder i nogle tilfælde indpas hos traditionelle medier, skriver Poltiken.
Bl.a. lod DR sig inspirere af influenceres formidling, da Ultra Nyt, et nyhedsprogram til de yngste seere, fik en ny strategi i 2018. Programmet foregik tidligere på relativt klassisk vis i et tv-studie, men det gjorde en relancering op med.
"De mest populære influencere er rasende dygtige til at tale direkte til deres målgruppe. Der er enormt mange børn og unge, som lytter til deres anbefalinger, fordi de er gode til at tale til os på en anden måde, end medierne typisk har gjort. Det har vi ladet os inspirere vældig meget af," siger Christina Johansen, redaktør for Ultra Nyt, til Politiken.
TV 2 mener ikke generelt, at stationens indhold til de yngre seere er påvirket af influenceres fortællemåder, men specifikt for TV 2 Echo, hvor TV 2 forsøger at nå unge brugere via sociale medier, er formidligen inspireret af influencere, siger Marie-Louise von Holstein, redaktionschef hos TV 2 Echo, til Politiken.
DR's nyheder for børn har succes med nyt format
DR Ultra vinder europæisk nyhedspris