Touren trodser sommervarmen og får højeste seertal på TV 2 i fem år
![Foto: /ritzau/Scanpix/AP/Christophe Ena](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article9742748.ece/ALTERNATES/schema-16_9/RITZAU_tour%2520de%2520france%25202017.jpg)
Ligesom sommertemperarturerne har også seertallene for Tour de France på TV 2 og TV 2 Play været højere end normalt denne sommer - de højeste siden 2013, skriver TV 2 i en pressemeddelelse.
Tour-etaperne har i gennemsnit haft 279.000 seere fra start til slut pr. etape ifølge tv-stationens egen opgørelse. Det høje niveau er ifølge TV 2 nået i et år, hvor etapetransmissionernes længde blev udvidet, fordi de blev sendt helt fra begyndelsen.
"Tour de France-seningen er hvert år påvirket af sommervejret, og her vinder stranden jævnligt, når temperaturen kommer over 25 grader. I år har vi løftet seerinteressen for Tour-etaperne, selv om vejret har været historisk varmt, tørt og solrigt. Jeg er både imponeret og meget stolt," siger TV 2's Tour de France-chef, chefredaktør John Jäger, for TV 2 Sport i meddelelsen.
I 2018 har hver dansker på tre år og derover i gennemsnit brugt knap seks timer på at se Tour de France-programmer på enten TV 2 eller DR, oplyses det i pressemeddelelsen. I dette tal er indregnet en halv times gennemsnitligt forbrug af 'AftenTour' på DR1 henover hele cykelløbsperioden.
Relaterede artikler
Top 20: Sommervarmen satte aftryk på seertallene
For abonnenter