Danskerne skifter tv-vaner i rekordfart
![Merete Eldrup, adm. direktør for TV 2. | Foto: Miklos Szabo/TV 2](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8961263.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Merete%2520Eldrup-TV%25202-foto%2520af%2520Miklos%2520Szabo-TV%25202%2520(2).jpg)
Danskerne er hurtigere til at flytte tv-kiggeriet over på streamningtjenester end ventet, og tv-stationerne køber for at undgå tab af markedsandele. Det skriver erhvervsmediet Finans.
En måling fra Wilke viser, at det i 2016 var 42 pct. af danskerne, som ikke benyttede streamingtjenester. Det er i år faldet til blot 16 pct. For TV2 betyder det, at streamningtjenesten TV2 Play har syvdoblet antallet af abonnenter på fem år, fra 50.000 til i 2012 til 350.000 abonnenter i dag, hvilket betyder, at 15 pct. af TV 2’s omsætning i dag kommer fra digitale platforme. Med streaming forsvinder samtidig en del af reklameindtægterne fra flow-tv.
"Når TV 2 Play vokser så markant, mens mange opsiger tv-pakken, skal vi transformere os til en Business to Consumer-virksomhed på ingen tid. I fremtiden vil vi i højere grad sælge vores indhold direkte til forbrugerne gennem TV 2 Play, og det er en omvæltning for hele forretningen," siger TV 2's adm. direktør, Merete Eldrup.
Også MTG Danmark, der ejer kanaler som TV3, 3+ og TV3 Sport er i gang med en transformation og har streaming-kanalerne Viaplay og Viafree, og her siger vicedirektør Lars Mossing, at egenproducerede fiktionsserier og sportsindhold er vigtige elementer i kampen om kunderne.
MTG skifter ud i Viaplays topledelse
Distributør: TV 2 og DR ødelægger vores marked
Relaterede artikler
MTG skifter ud i Viaplays topledelse
For abonnenter