SBS Discovery udliciterer radiosalg til Fynske Medier

SBS Discovery har indgået en aftale om salg af lokal radioreklame på Fyn - der fremover skal varetages af Fynske Medier.

Fynske Medier udvider salget af radioreklame fra to til fem radiostationer.

Som et led i en ny samarbejdsaftale skal det fynske mediehus fremover også stå for det lokale salg af SBS Discoverys tre radiokanaler; The Voice, Radio 100 og Myrock. Det skriver selskaberne i en pressemeddelelse.

I forvejen står Fynske Medier for annoncesalget på mediehusets egne stationer 'Klubben' samt den Faaborg-baserede 'Sydfyns FM', S-FM.

"Jeg er meget glad for samarbejdet. Det vil give kunderne endnu stærkere kampagner med en bedre dækning og det er noget der er stor efterspørgsel efter. Samtidig vil radioreklame være med til at styrke positionen for vores øvrige produktpalette med ugeaviser, dagblade og digitale løsninger omkring web," siger salgsdirektør for Fynske Medier, Søren Hyldgaard i meddelelsen.

Tilsammen når de fem stationer mere end 204.000 ugentlige lyttere og øger ifølge meddelelsen Fynske Mediers radiodækning til over 70 procent mod tidligere 45 procent.

Samarbejdet skal styrke tilbuddet til de lokale annoncører på radioområdet:

"Vi har tidligere haft stor effekt af den type samarbejder og vi har derfor også store forventninger til samarbejdet med Fynske Medier," siger Jim Receveur, adm. direktør for SBS Discovery Radio.

Ud over The Voice, Radio 100 og Myrock, driver SBS Discovery stationerne Pop FM i samarbejde med Berlingske Media, samt Nova FM. Lige nu er sendetilladelsen til sidstnævnte i udbud, hvor SBS Discovery konkurrerer med MTG om koncessionen for de næste otte år på FM5, der i dag huser Nova FM. Sendetilladelsen udløber til november.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu