Hver fjerde Spotify-abonnent har lyttet til bøger i engelsktalende markeder

Det er særligt yngre kunder, der har prøvet tilbuddet af i de pågældende markeder.
Spotify lancerede sit lydbogssats i engelsksprogede markeder i november 2023. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Spotify lancerede sit lydbogssats i engelsksprogede markeder i november 2023. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Der er en god portion af Spotifys betalende kunder, der har gjort brug af streamingudbyderens satsning på lydbøger. Det skriver Bloomberg. Helt præcist har en fjerdedel af abonnenterne i USA, Storbritannien og Australien gjort brug af muligheden for at lytte til bøger.

Tilbuddet blev rullet ud i de engelsktalende markeder i november 2023.

Ud af den gruppe af kunder, der har gjort brug af lydbøgerne på Spotify, er 57 pct. mellem 18-34 år, hvilket flugter med, at brug af lydbøger generelt er mere udbredt blandt relativt unge mediebrugere. 

Lydbøgerne har været en ekstratjeneste for Spotifys Premium-abonnenter, indtil selskabet 1. marts lancerede et rent lydbogsabonnement ‘Audiobooks Access Tier’ i USA.

I fjerde kvartal af 2023 sad Spotify allerede på 11 pct. af lydbogsmarkedet i USA.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu