Hurtige besparelser sendte Radio ABC godt gennem første corona-nedlukning

Radio ABC fik skåret hurtigt ned, da coronapandemien umuliggjorde events og lammede annoncører, lyder det fra adm. direktør, som samtidig siger, at "radio er lidt mere agilt" end eksempelvis ugeaviser. Derfor blev regnskabsåret 2019/2020 en positiv oplevelse for radioselskabet.
Ole Søndergaard, adm. direktør, Radio ABC. | Foto: Lars Pejstrup
Ole Søndergaard, adm. direktør, Radio ABC. | Foto: Lars Pejstrup

Hurtige omkostningsnedskæringer i kølvandet på coronapandemiens indtog i Danmark og et stabilt nationalt reklamesalg har sørget for, at selskabet Radio ABC, som driver lokalradio i Østjylland, for nylig præsenterede et regnskab, der viste voksende bruttofortjeneste og et resultat efter skat på godt 2,3 mio. kr.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu