DR køber mere radio fra eksterne producenter: "Podcast er blevet et massemedie"
DR har gennem de seneste par år kastet flere penge efter eksterne radioproduktioner, hvor især podcast fylder en del, lyder det fra radiochefen."Markedet er helt klart blevet større," lyder det.
!["Hele vores idéportefølje bliver udvidet, når vi samarbejder med eksterne producenter," lyder det fra DR's radiochef, Anette Kokholm. | Foto: Uffe Weng/DR](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12507731.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7cvraor6ub71ev1867is.jpg)
De seneste fem år er antallet af kroner og ører, som DR bruger på eksterne producenter til radiofladen, steget med flere millioner. Hvor public service-huset i 2015 brugte 3,3 mio. kr. på programmer og podcast ude fra, er beløbet sidste år steget til 25 mio. kr.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.