DR køber mere radio fra eksterne producenter: "Podcast er blevet et massemedie"

DR har gennem de seneste par år kastet flere penge efter eksterne radioproduktioner, hvor især podcast fylder en del, lyder det fra radiochefen."Markedet er helt klart blevet større," lyder det.
"Hele vores idéportefølje bliver udvidet, når vi samarbejder med eksterne producenter," lyder det fra DR's radiochef, Anette Kokholm. | Foto: Uffe Weng/DR
"Hele vores idéportefølje bliver udvidet, når vi samarbejder med eksterne producenter," lyder det fra DR's radiochef, Anette Kokholm. | Foto: Uffe Weng/DR

De seneste fem år er antallet af kroner og ører, som DR bruger på eksterne producenter til radiofladen, steget med flere millioner. Hvor public service-huset i 2015 brugte 3,3 mio. kr. på programmer og podcast ude fra, er beløbet sidste år steget til 25 mio. kr.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu