Undersøgelse: Hver anden lytter aldrig til kommerciel radio i Danmark
Danmark har den laveste andel i Norden af radiolyttere, der hører reklamefinansieret radio. Omkring halvdelen af lytterne tænder udelukkende for ikke-kommerciel radio som f.eks. DR.
![Danmark fik 1. april en ny ikke-kommerciel radio, da Radio Loud gik i luften | Foto: Radio Loud PR](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12124497.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7agh4cx9cef1bpa8heyh.jpg)
Langt flere styrer uden om de kommercielle kanaler, når de tænder for radioen, i Danmark end i vores nabolande. Det viser en undersøgelse fra danske Audienceproject, der er foretaget blandt respondenter i Skandinavien og Finland samt Tyskland, England og USA.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Ombudsmand afviser på ny at gå ind i sag om DAB-udbud
For abonnenter