Ny DAB-kanal har kurs mod løsere reklametøjler end FM4

Den kommende FM4-kanal er underlagt skrappere krav, når det gælder reklamer, end den kommende DAB-kanal har udsigt til. Forskellene er mindre for kanalernes andre kommercielle muligheder.
Foto: Peter Hove Olesen/Ritzau Scanpix/Politiken
Foto: Peter Hove Olesen/Ritzau Scanpix/Politiken

Regeringen vil poste millioner i to public service-radioer de kommende år, der ud over statsstøtte får lov til at drive kommerciel forretning. Cocktailen af skattefinansiering og kommerciel drift har mødt kritik fra flere hjørner af branchen, men er indhegnet i rammerne for kanalerne, der skal have fokus på taleradio og nyhedsdækning og kultur.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu